WiZytówka w dzisiejszych czasach – Dlaczego warto ją mieć?

W dobie internetu i wszechobecnych smartfonów posiadanie wizytówki może wydawać się szalonym wręcz pomysłem i marnotrawstwem czasu, pieniędzy i energii włożonej w jej przygotowanie. Przecież wszystko dzisiaj mamy w komórkach… 

No właśnie, zastanów się, kiedy ostatnio dałeś telefon do ręki obcej osobie, na przykład po to, żeby wpisała tam kontakt do siebie? Albo kiedy zmieniałeś telefon lub zniknęły Ci z niego wszystkie kontakty? To tylko jeden z wielu przykładów nietrwałości informacji zawartych w smartfonach.

Oczywiście – nie negujemy zapisywania sobie różnych danych: numeru do mechanika czy hydraulika w telefonie, prowadzenia kalendarza. Jednak naszym zdaniem naprawdę warto poprzeć to jeszcze małym kartonikiem, na którym znajdziesz numery i maile kontaktowe. Klient może powiesić ją na przykład na lodówce lub schować do portfela. Bez względu na wszystko – zawsze będzie miał w zasięgu ręki lub wzroku namiar na ciebie – i o wiele łatwiej będzie mu z niego skorzystać.

Co więcej – nie włożona w żaden szablon – wizytówka jest doskonałym nośnikiem reklamy. Profesjonalnie zaprojektowana (teraz w Studio Simplo – 📣 GRATIS 📣 ) oraz przygotowana zgodnie z najlepszymi standardami – będzie cieszyć oko i stanie się prawdziwą podporą Twojej marki lub firmy.

 

Jest jeszcze jedna sprawa – nikogo nie zmusisz podczas spotkania na żywo do zapisania sobie telefonu, a nawet sfotografowania Twoich numerów kontaktowych. Telefony to rzeczy osobiste i (całkiem słusznie) ludzie nie lubią dawać do nich dostępu. Wizytówkę łatwiej dać komuś do ręki – i już. Sam zdecyduje co z nią zrobi. Nasze zadanie i nasza już w tym rola, by chciał ją zachować na przyszłość i użyć. 

Bez względu na to, czy jesteś mechanikiem, hydraulikiem czy dentystą – powinieneś posiadać wizytówkęTo ona poinformuje klienta kim jesteś i czym się zajmujesz. Ułatwi nawiązanie kontaktu i zrobi dobre wrażenie. A o to przecież chodzi, żeby jak najwięcej klientów i potencjalnych klientów wiedziało o Tobie.

Najczęściej wręczasz je potencjalnym klientom lub partnerom biznesowym na konferencjach lub targach. Prawdopodobnie rozmówca nie zapamięta Twojego nazwiska ani tego czym się zajmujesz. Z pomocą przychodzi wizytówka, którą warto wręczyć na koniec jako podsumowanie rozmowy.

Dobrze zaprojektowana wizytówka na pewno ułatwi Ci zdobywanie nowych kontaktów.

Wspólnie z Tobą zadbamy, aby Twoja nowa wizytówka była jednolita, spójna i przedstawiała Twoją firmę w sposób łatwy do zapamiętania.

Jakie informacje powinna zawierać dobra wizytówka?

  • imię i nazwisko właściciela wizytówki,
  • zajmowane stanowisko,
  • nazwę firmy,
  • logo firmy,
  • dane adresowe – przyda się, jeżeli chcemy zapraszać klientów do siedziby firmy,
  • dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu i strona internetowa.

Kolorystyka i elementy graficzne powinny być dopasowane tak, żeby nie ograniczały czytelności informacji zawartej na wizytówce.

Czym wyróżnić wizytówkę na tle konkurencji?

Każda wizytówka powinna być charakterystyczna dla firmy. Ważną rolę odgrywają kolory, czcionka, elementy graficzne, znaki indywidualne/przypisane do danego przedsiębiorstwa, dzięki którym klient od razu rozpozna Twoją firmę. Jeśli nie masz własnej identyfikacji wizualnej, pomożemy dobrać kolory i grafikę do Twojej działalności tak, by była spójna. Tworząc wizytówkę możesz nawiązać do branży, którą reprezentujesz – nietypowy materiał wykonania, ruchomy, przezroczysty, bądź niezwykle designerski. Wszystko jest kwestią wyobraźni, fantazji, a przede wszystkim – Twoich potrzeb i wizji tego narzędzia. Możesz liczyć na naszą pomoc w doborze tych opcji na etapie projektowania – mamy prawie 20 lat doświadczenia w pracy przy tworzeniu materiałów graficznych dla małych i średnich przedsiębiorstw wszystkich branż.

Jeśli firma nie posiada claimu (motto, które jej przyświeca), warto pomyśleć nad krótkim hasłem, które można wykorzystać do rozreklamowania działalności. Dzięki temu osoby czytające wizytówkę od razu rozpoznają Twoją firmę i będą wiedziały, czym się zajmujesz.

Kilka wskazówek do projektu:

Rozmiar wizytówki

Najczęściej wybieranym formatem jest 90x50mm. W zależności od preferencji, potrzeb, czy też kształtu, wielkość można modyfikować.

Treść

Pamiętaj, żeby umieścić tylko najważniejsze dane.

Doskonałym rozwiązaniem jest zastosowanie na wizytówce kodu QR, który po zeskanowaniu przenosi wszystkie dane do książki adresowej w telefonie lub przekieruje na stronę internetową firmy. Kod QR to niewielki czarno-biały kwadracik, który mieści w sobie wiele informacji i może być uzupełnieniem tych zawartych na wizytówce.

Wizytówka pionowa czy pozioma?

Najczęściej wybierane są poziome projekty wizytówek. Mniej typowym rozwiązaniem są szablony pionowe. One na pewno wyróżnią się na tle pozostałych. To dobra opcja dla firm z geometrycznym logo.

Druk próbny

Jeżeli masz drukarkę, najlepszym testem funkcjonalności i czytelności naszego projektu będzie wydrukowanie go. Celem takiego druku jest sprawdzenie czy wszystkie elementy ze sobą współgrają, czcionka nie jest zbyt duża, tekst odpowiednio rozmieszczony, a grafika dopasowana. Ekran komputera i papier dają zupełnie różne efekty, dlatego też warto sprawdzić to przed oddaniem wizytówki do druku. Jeśli nie masz drukarki, nie szkodzi, sprawdzimy projekt za Ciebie i dokonamy niezbędnych korekt.

Jakość

Nasza wizytówka jest nie tylko ładna, ale także trwała i solidnie wykonana. Papier jest dobrej jakości, a najlepiej sprawdzi się papier kredowy o gramaturze od 300 do 350 g/m2 – i taki rekomendujemy.

Mamy różne rodzaje papieru, na przykład:

  •        kreda mat 350g  – to sztywny, powlekany papier matowy,
  •        kreda błysk 350g – to sztywny, powlekany papier błyszczący,
  •    satyna 350g – charakteryzuje się bardzo dobrym nasyceniem i odwzorowaniem kolorów, w porównaniu do innych rodzajów papieru – ten nie generuje odblasków,

Można także skorzystać z laminowania folią matową albo błyszczącą, aby nadać wizytówce elegancji oraz zapewnić lepszą i dłuższą trwałość.

Oczywiście papier to nie jedyne wyjście na zrobienie/wykonanie wizytówki. Dużym zainteresowaniem będzie się cieszyć wizytówka wykonana z drewna, metalu lub wykonana z przezroczystego materiału. Na pewno możemy liczyć na zwrócenie uwagi klienta, aczkolwiek musimy wziąć pod uwagę wyższą cenę.

Teraz już wiesz, że taka mała wizytówka jest ci naprawdę potrzebna. 

Masz więcej pytań? Tym bardziej – pisz do nas – pomożemy!

Zespół Studio Simplo