Kiedy wszystko staje się coraz bardziej cyfrowe to zaczyna się myśleć, że wizytówki to już przeżytek. Jednakże to te najprostsze metody udostępniania swojego kontaktu działają najlepiej. Stąd też nasz post, który ma docenić prostą sztukę wymieniania się wizytówkami

Myślimy, że wizytówki pomogą ci być świetnym w kontakcie ludźmi i klientami Wizytówki sprawią, że wywrzesz długotrwałe pozytywne wrażenie o tobie i twojej firmie. Oto siedem powodów dl, których nadal kochamy wizytówki ( i dlaczego ty też powinieneś)

1 Prezentują twoją kreatywność 

Kiedy pokazujesz klientowi wizytówkę to powinna być charakterystyczna, a nie pospolita. Jeżeli jesteś profesjonalistą to design twojej wizytówki  będzie prezentować twoją unikatowość oraz kreatywność.Trudno przekazać swoje zróżnicowanie po przez wysłanie klientowi swojego kontaktu sms, czy zapraszając go przez LinkedIn . Projektując swoją wizytówkę pamiętaj o tym aby podkreślić co wyróżnia twoją firmę. Nie bój się użyć nietypowych elementów takich jak, dobranie kolorów, które wyróżnią cię na tle innych.

Wizytówki w dziejszych czasach mogą przybrać różne formy- Wirtualne, czy też z materiałów od metalu do plastiku i do ciekawych  wzorów papierów. Zaryzykuj tworząc wizytówkę i upewnij się, że wywrze dobre wrażenie. 

2 Wizytówki nadal są wymagane

W niektórych sytuacjach biznesowych wizytówki są wymagane. Na przykład podczas grupowego spotkania rozdawanie wizytówek pomaga w zapamiętaniu imion i ról jakie kto wykonuje. Pokazuje to uczestnikom spotkania, że jesteś zorganizowany i przygotowany. Ludzie są tak przyzwyczajeni do zaproszeń na social media i maili, że warto raz na jakiś czas zrobić coś offline.  Wizytówki są świetnym sposobym aby zainicjować czy wzmocnić relacje i dać ci temat do następnej rozmowy co sprawia, że pogłębiasz relacje z klientem po tym jak miał okazję zachować twoją wizytówkę.

3 Sugeruą bardziej prywatną relację 

Kiedy tworzysz kontakty twarzą w twarz to wszystko skupia się na tym aby w pełni porozumieć się z ludźmi, których spotykasz. Tworzenie kontaktów online nie jest tak osobiste jak rzeczywiste spotkanie tej osoby. Kiedy rozdajesz wizytówkę tworzysz fizyczną relację, która jest bardziej autentyczna

4 Pomagają ci stworzyć lepsze pierwsze wrażenie. 

Pierwsze wrażenia są niezwykle istotne w świecie biznesu. Nie posiadanie wizytówki jest jakbyś miał słaby uścisk dłoni. To pokazuje twoją słabość oraz to, że nie myślisz o detalach.

Wybierz wysokiej jakości wizytówkę i twoi klienci będą myśleli, że jesteś firmą wysokiej jakości. Skojarzenia z firmą po przez wizytówkę mogą też wyrazić twoją osobistą markę i to jak dobrze myśli twoja firma o tobie.

5 Informacje kontaktowe muszą być aktualne.

Niestety ludzie nie zawsze aktualizują swoje profile na LinkedIn. Jeżeli nie zapytasz ich o wizytówkę to możesz nie być w stanie w pełni się z nimi skontaktować.

Wizytówki muszą być uaktualniane  wtedy kiedy uznasz to za stosowne po czym  mogą być zeskanowane do twojej książki adresowej i zsynchronizowane z twoim profilem na social media aby rozszerzyć informacje o tobie i byś z nimi na bieżąco.

6 Mogą zawierać coś specjalnego 

Dzielenie się swoimi informacjami przez social media czy stronę internetową może wydawać się dobrym pomysłem, który dotrze do mas ale czasem to ważne aby podzielić się specjalnymi

informacjami kontaktowymi lub składać oferty tylko twarzą w twarz. Na przykład kiedy spotkasz się z wyjątkowym, nowym klientem zaznacz, że dzielisz się tylko swoim numerem z wyjątkowymi klientami i nie zapomnij podkreślić, że twój klient jest tak ważny, że może się z tobą kontaktować bezpośrednio.

7 Sprawiają, że wydajesz się bardziej profesjonalny 

Bazgrolenie w ostatniej chwili swoich danych na chusteczce nie sprawi, że wypadniesz słabo ale też nie wskaże klientowi twoich zalet biznesowych. Posiadanie wizytówki nawet jeżeli chcesz resztę informacji podać internetowo sprawia, że klient wie, że warto jest dowiedzieć się więcej o twojej firmie.

Pamiętaj aby mieć swoje wizytówki przy sobie aby zasygnalizować potentatowi, że jesteś wykwalifikowanym specjalistą.